Friday, April 22, 2011

Selalu bermimpi..


Tibe2 nak cerite pasal bende ni kat sini..saya ade habit *habit ke?* yang saya sendiri tak tau macam mane nak solve..bukan bad habit dah ni..scary pun ade jugak..*sometimes je la scary*..which is "mimpi pelik".. tak tau la kalau ade antara korang yang mengalami bende yang same ke tak..tapi serius nak habaq kat hampa..mimpi saya jarang yang normal..almost 90% mimpi yang saya penah alami weird gilaa..

When i go to sleep..selalunya kalau waktu malam la..memang jarang sangat la nak letak kepala terus tido..akan ambil mase jgk la nak terlelap..dah la susah nak lelap,dapat plak mimpi yang tah ape2 jenis mimpi..ibaratnye dah jatuh ditimpa tangga la..*nampak tak takde kaitan?* ..tak..serius ni.. tapi kalau tido waktu malam, kalau mimpi pun tak pelik sangat la..sebab kalau mimpi waktu malam selalunya akan berkisar tentang ape yang terjadi dalam hidup saya sebelum saya tido malam tuh..

Selalunya, kalau mimpi malam saya akan mimpi pasal ular patuk tangan la..yang paling biase saya mimpi pasal saya da lewat nak pegi jawab exam, even dalam kehidupan realiti mase tu awal sem,mimpi tak leh jawab exam pun selalu,bile terjaga je dari mimpi, akan sangat2 bedebar gilaa..huhue.. kalau mimpi waktu malam macam ni saya tak kisah sangat. tapi kalau mimpi waktu siang, mimpi tu akan sangat2 tak logik..dahla mengarut..nak kate tidur tak basuh kaki, basuh dah..bace doa tidur pun dah..hmm..

Kalau mimpi waktu siang,memang takde satu pun yang leh diterime akal..sebab macam terlalu banyak situasi yang tak logik..macam kene kejar dengan nage dalam laut..banyak lagi la..and selalunye, bile bangun2 je dari tido..saya akan terus cari sape2 untuk saya ceritakan pasal mimpi pelik tuh supaya tak lupe pasal mimpi tu..and yang selalu jadi mangsa untuk dengar sume tu mr. boyfie and best fren saya Wafaa..hahaha..reaksi diorang same je bile dengar cite mimpi tu..mengarut la wey!!!

Kadang2, ade jugak mimpi tentang sesuatu yang dasyat..pernah sekali mase zaman diploma dulu,mase tu kat hostel,mimpi tu sangat saya mintak simpang la jauh2 daripada betul2 berlaku..sangat sedih mimpi tu..sampai bangun2 je dari tido,saye menangis yang menangis tak ingat dunia..sangat dasyat punye menangis sampai tahap teresak2..sampai kawan2 bilik sebelah datang tanye kenape..wuwuwu...tak suke mimpi camtuuu... :'(

Owh ye..saya jugak pernah mimpi dalam mimpi..means,bile terjage dari mimpi,rupe2nye masih bermimpi..bile terjage untuk kali kedua,barulah berjumpa dengan realiti..da la mimpi antu plak tu..wuwuwu..kalau sape2 ade tips untuk kurangkan bermimpi..can share with me tak??da tahap kronik da ni..hee.. ;)

die nih kuat mimpi..hati2..


p/s: to Mr. Storyteller..students suppose to get their test paper back..diorang ade hak untuk mintak balik kertas tu..especially bile diorang nak recheck markah yang diorang dapat..apetah lagi untuk diorang buat rujukan untuk study for final..semoga segalanye terjawab..Tuhan tu maha adil.. peace ;)

1 comment:

Addi said...

hmm...bagi pendapat saya la, saudari ni perlu jumpa dengan ustaz2 kot..sebab dari apa yang saudari ceritakan tadi, yang saudari pernah mimpi kena patuk ular, lepas tu susah nak tido then rasa berdebar2 tu..macam satu tanda je..lebih baik saudari jumpa dengan ustaz2. bimbang nanti lebih parah. ini hanya saranan saya je. saudari boley bincang dengan family saudari...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails