Tuesday, July 6, 2010

I do it very well..perhaps la.. ('',) [updated]


Entry ini adelah rentetan dari entry sbelum ni..harap maklum..
agak lewat la aku nk kongsi pasal ni ngan korg..
sbb da sminggu da aku meninggalkan umahku syurgaku tu..
*biar bukan uma aku pown..nk stay ctu jgk one day!!
insya Allah..korg doa2kan same ye..

Tak de ape sangat pun sebenarnye..tp sangat2 bermakne la pd aku..
lepas celebrate burfday mylove aritu,
mak die ajak gi uma die.. gulppp..bedebar la plak..
ingatkan akan pegi sekadar utk bertandang*betul x pekataan ni??
pastu mylove cakap tdo kat uma die je la..
sbb mcm dh lame sangat kat uma Maira tu..
lg pun mak die xkesah..*tp aku kesah..wuuuhuu..
xselesa jgk aku nk menumpang umah org(maira) lame2..
so petang sabtu tu aku gerak la g uma die..
Tuhan je tau mcm mane bedebar nye aku time otw nk gi tuh..
but in the same time i was really excited taw..ngee..

Sampai2 je kat uma die aku xsangke aku akan bertindak sedemikian rupe..
bukan aku nk gi salam mak ayah die dulu..
ley plak aku g terjah kuceng2 die yg sgt ramai tuh dulu..
geram sgt2 sbb sume comel2 n bulat2..
then baru aku tesedar dr lamunan kuceng2 tu n g salam diorg..
huu..segan nye laa..kalau la korg phm keadaan aku mase tu..
mak n ayah die suke je tengok aku geram kat kuceng2 tuh..
dlm ati diorg msti ckp.."budak ni pun gile kuceng rupe2nye.." =)

Sepanjang aku duk sane..aku tido sebilik dgn ira adik die..
rapat la jgk aku dgn ira..mcm2 bnde aku wat..
besh sangat2..ase mcm da xmo balik plak..
tu yang telajak stay kat trgnu sampai 2mggu tuh..hee..
pagi2 lps subuh duk kat dapur tolong mak ikat kuah gulai naci minyak..
yup! i call them 'mak' n 'ayah'..suppose panggil makcik n pakcik kan..
nk wat camne..da mulot ni telepas..lalala..
nasib la diorg pun bahasekan diri diorg mak n ayah..huu..
pastu aku bagi makan kat kuceng yg sgt ramai tu..(20ekor k)
petang2 join diorg meniage..even aku xpnh meniage tp not bad la performance aku..
*name je dak bisnes,tp nk letak kopok singgit pun slow! i'm still amateur k.. =p
pastu mase malam wat popia goreng n ikat sos..
sos masak sendiri taw,mane nk carik??best sgt sos tu..
sangat2 ske wat keje2 mcm tu..relax je..

Umah diorg under renovation..tp sume wat sendiri taw..
no upah2 org..diorg ade kebolehan nk renovate sendiri ..so why not kan?
so xla membazir duit nk bayar upah org..puas ati lg nye sbb wat sendiri..
diorg tu merangkumi ayah n mylove..hehe..berdua je pun..
plus me! yup!..satu malam tu aku join diorg angkat pasir..
bleh tahan letih la..abes kuyup baju aku bepeluh..
yg mylove ni badan die siap berasap..mak la prasan badan die berasap..
mesti korg xpenah tengok kan badan berasap??tp mmg btul pun..
jakon seketika la aku mase tu..huuu..
ayah asyik cakap dhla tu sebab takot tapak tgn aku pecah2..
aku wat dono je..nk wat jgk uma tu! *padahal angkat n rate2kan pasir je pun.. =)
mlm nk tdo tu baru terase keletihan nye..sakit pinggang aku dowh..

Kitorg (aku,mylove n ira) pegi byk tempat jgk la kat trgnu tu..
konon nk bawak aku jalan2 r..ececeh..
g masjid kristal,pantai batu buruk,pantai airport,
pantai kelulut,makan ikan bakar kat NR..
n kitorg pegi air terjun Sekayu!!..best sangat2..
ase mcm aku ni da jd part of that famly..siyes..
even baru duk seminggu lebey kat situ..
mak,ayah,ira layan aku baik sangat2..xsangke diorg akan layan aku mcm tu..
mak slalu tanye lin nk makan ape..
aku cite kat mylove aku mimpi nasi kerabu,esoknye nasi kerabu dh ade ats meja..
sangat2 baik la diorg..honestly aku da sayang diorg..
kak ju,tina n tok pun layan aku baik..
aku sangat2 senang ngan diorg..
even kami blum ade ape2 ikatan..diorg tetap dh jd sebahagian hidup aku..

Sampai ari aku da nk blk KL ngan ira..aku mcm seday je..
sayang nk tinggalkan uma tu..
indu mak..ayah..kuceng2..n nasi minyak yg sedap giler tuu..n air soya kat tempat niage!.. =p
mak siap bg kopok leko n nasi minyak lg kat aku utk bawak blk KL..
mak mmg TERBAIK lah..love u mak..

So here i am..kat kl..berdua dgn sis aku jew..
ari2 aku sorg2 je kat uma tunggu along lek keje..
baru smalam besembang dgn mak kejap dalam fon nk tanye resipi utk sos popia..
suke dpt dgr suare mak..
hope u will be my mom yg betul2..one day..insayAllah..aminn.. =)


lalink ngan ira yg sooo cute...



ikan geget2 kaki..geliii...tp sekayu mmg bestt!!



love them.. ^_^



.....sayang kamoo.....



...masjid kristal...


before nk blk KL..cyg ira n mak.. =)


jalan2 with my lalink..weee...


some roses to persuade me..
knp i majuk??biarla rahsie..lalala


da xmajuk da.. (>_<)


thanx b..love u..

p/s : dalam mylove punye blog..die cakap..
"prestasi anda sangat2 cemerlang"..huu..hope so..
de lagi gmbr yg nk diupload..tggu dpt dr die nnt..k

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails